Tuesday, April 29, 2008

marang kerapu kepunden marang sekeper

apa ntah makna tajuk tuh. sesuai la ngan apa yg aku nak tulis arini benda yang merapu2 jew.

hari ni dah dua hari aku kat JB. kali ni seminggu duk sini sebab projek nak start dah 1hb Mei ni. nak mrapu pasal apa ek?

ari ni kat opis aku ngamuk ngan manager pasal sumer main wayang cina. keje tak buat tapi cerita je lebih. aku pun tak tau mcm mana aku leh hangen lak. ni la dia jenis manusia hipokrit. depan kita bukan main elok lg cakapnya, beria2 mcm semangat sgt tapi bila kita tak de, semua nya hampes. ni yang aku menyampah cakap tak srupa bikin.

dari smlm dah aku rasa tak brapa puas hati, tu yang terbawak2 smp ari ni. pesal ape ek aku tak puas hati semalam? emmmm jap nak pikir. ohhhhhh..... ada la sebabnya tak yah citer la.

susah nak jaga hati orang lain ni. kadang2 kita kena byk ketepikan hati dan perasaan kita sendiri demi untuk menjaga hati orang. ada masa tertanya-tanya jugak bila la agaknya orang lain nak jaga hati kita. asik2 kita je? biar lah. yang penting kita tak menyakitkan hati orang lain. cuma kadang2 kita tak prasan apa yang kita buat tu menyinggung perasaan orang lain. tapi tu bukan alasan sebab kalu kita betul2 ambil berat dan prihatin, perkara tak sengaja ni tak kan berlaku.

dah la tuh makin lama makin mengarut kang....

1 comment:

WiShA said...

"susah nak jaga hati orang lain ni. kadang2 kita kena byk ketepikan hati dan perasaan kita sendiri demi untuk menjaga hati orang..."

suke dgn ayat di atas hihihi....