Friday, July 11, 2008

kawan je la lagi best!!

betul la kata orang kalau ikhlas berkawan insyaallah akan kekal sampai akhir hayat. so, let it be that way. rasa seronok masa mula2 berkawan dulu. asal jumpa nak ketawa. asal sembang ada je perkara2 yg lucu. ada je gurau senda. ada je gelak tawa.

tapi bila dah melencong dari niat asal untuk berkawan, rasanya dah tak best mcm dulu2. rasanya macam ada je yg tak berapa kena dengan hubungan tu. rasa spt ada satu barrier. ada satu ruang vakum yg tak kena pada tempatnya. kenapa mesti jadi mcm tuh?

kenapa tak biar saja jadi kawan? kenapa tak ketepi kan saja perasaan yg 'lain' tu? kawan pun tetap sayang jugak kan? 'sayang' sebagai kawan rasanya lebih kekal.

tak ada siapa pon yang bersalah dalam hal spt ni. masing2 ttp dgn ego. masing2 ttp salahkan satu sama lain. masing2 ttp tak nak rasa besalah.

boleh ke jadi macam dulu2. dulu2 masa sering gelak ketawa sesama. sering bergurau senda. tak ada rasa cemburu. tak ada barrier. tak ada vacum. tak ada ego. hanya kawan yg sejati yg membolehkan kita merasa seperti itu.

Boleh ke? aku sayang kawan2 aku sumer....korang2 sumer.

2 comments:

Anonymous said...

Abg sharip..biar berkawan akan kekal selamanye...jgn rosakan hubungan persahabtan ngan perasaan lain yg melencong..sbb lau dah len rase tu..len pulak lakunye.. :))

ape sye merepek daa 8-}

sharipDOL said...

ayang mekacih. btul gak tuh. dah lama pikir dah