Friday, June 13, 2008

masih bernafas

masih terus bernafas
walau sesak tapi tetap di hela
agar dapat terus hidup

hari ni baru ada peluang nak update blog. banyak sangat dugaan sepanjang menyepikan diri. kadang kala terasa ada lebih baik mendiamkan diri daripada terus mengharung kepeningan yang berterusan.

kerja pun memeningkan kepala nak menghadap manusia-manusia yang pentingkan diri sendiri. terasa seperti kecik je kepala-kepala manusia yang tak tau menghargai apa yang telah dimiliki. rasa macam nak pulas-pulas je biar mereka-mereka sedar diri.

tapi biar lah keadaan terus terusan begini sebab kelemahan diri aku yang tak tau nak berkonfrontasi. lemah sangat rasanya asik di kotak katik macam orang dungu yang baru nak belajar hidup.

bersyukur dengan apa yang ada. bersyukur dengan anugerah Tuhan. bersyukur dengan rezeki dan ketentuan Nya. biar apa orang nak kata. biar apa orang nak buat pada aku. biar saja mereka-mereka itu mengambil kesempatan atas kelemahan aku. yang pentingnya satu hari nanti mereka-mereka itu pasti akan tau jugak. aku tak pernah berdendam. aku tak pernah nak mengungkit. aku tak pernah nak menyusahkan sesiapa.

aku cuma berdoa agar mereka-mereka akan sedar satu hari nanti. kalau kita tak suka orang buat pada kita, pastikan kita tak buat perkara yang sama.

No comments: